توسعه ورزش
نوشته شده توسط : الهه سرافراز

مدیریت ورزشی دانش و حرفه ­ای میان ‌رشته­‌ای از رشته‌‏‌‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی است که زمینه­‏‌‌های پژوهشی مشترک و فراوانی را پیش روی محققان این حوزه ­ها قرار داده است.
نشریه مدیریت و توسعه ورزش نیز در جهت انعکاس بخشی از تلاش ­های پژوهشی درصدد است به ارتقای علمی رشته مدیریت ورزشی و تقویت مدیریت سازمان­‏‌‌های ورزشی کمک کند.
جامعه آماری این پژوهش را اعضا هیات علمی تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان آ. ش، مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان و شهرهای استان، روسای هیات‌های ورزشی، مسیولان و مدیران ورزشی باشگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی استان که در زمینه ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند، تشکیل می‌دهند که حدود١۵۰ نفر می‌باشند.
ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسش­نامه محقق ساخته است که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب‌نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ( ۸۸ درصد) تایید شده است.
نتایج تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها نشان داد که اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در منطقه WO قرار دارد و باید از راهبرد رشد و توسعه در مورد ورزش قهرمانی استفاده نماید.
جامعه آماری تحقیق مدیران و متخصصین حوزه ورزش قهرمانی، فدراسیون‌های ورزشی و اعضای هییت علمی رشته‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور که تعداد آنها «۸۵۰ نفر» بود.
برای نمونه تحقیق در بخش کیفی از نظرات ۲۵ تن از متخصصین ورزش قهرمانی استفاده شد که نمونه‌ها بهطور هدفمند انتخاب شدند.
برای دست‌یابی به اهداف تحقیق با استفاده از روش دلفی فهرستی از نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصتها و تهدیدهای توسعه ورزش قهرمانی ایران تهیه شد.
سپس بر مبنای فهرست تهیه شده، پرسشنامه محقق ساخته ۶١ سیوالی تهیه و در اختیار آزمودنی‌ها قرار گرفت.
برای تحلیل اطلاعات جمع آوری شده در بخش کیفی از روش دلفی و در بخش کمی از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی ازجمله تحلیل عاملی تاییدی با کمک دو نرم افزار AMOS و SPSS استفاده شد.
نتایج پژوهش نشان داد برای توسعه ورزش قهرمانی ١۰ نقطه قوت، ١۵ ضعف، ۶ فرصت و ١۶ تهدید وجود دارد.
براساس تحلیل SWOT در مجموع ١۵ راهبرد برای توسعه ورزش قهرمانی ایران تدوین شد.
همچنین موقعیت راهبردی توسعه ورزش قهرمانی ایران در وضعیت تدافعی قرار دارد.

منبع : مقاله توسعه ورزش





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: